Zorgeloos en veilig online reserveren
 Persoonlijke klantenservice
 Groot aanbod in binnen- en buitenland

Meest gestelde vragen vakantie-met-huisdieren.nl

Wie zijn wij?

A-vakanties is een van de grootste internetaanbieders van vakantiewoningen, chalets, appartementen, groepsaccommodaties, villa's en landhuizen van Nederland.
Zie ook www.a-vakanties.nl
U kunt via onze websites accommodaties huren van 2 tot 72 personen. Onze organisatie bestaat vanaf 2004.
Met een aanbod van ruim 80.000 vakantiewoningen in Nederland en bijna alle landen van Europa, slaagt u bij ons bijna altijd. De accommodaties op onze websites zijn afkomstig van gerenommeerde touroperators zoals Belvilla, Bungalownet, Topic Travel, Interhome, Novasol en andere belangrijke en betrouwbare aanbieders.
U boekt via onze website rechtstreeks bij de aanbieder zonder toeslagen of extra boekingskosten.
U komt wel gewoon in aanmerking voor eventuele kortingen. Die mogelijke kortingen zijn al in onze huurprijzen verwerkt.

 

Onze specialisatie

Wij zijn gespecialiseerd in vakantiewoningen met huisdieren, luxe vakantiewoningen, vakantiehuizen aan zee, grote vakantiehuizen, groepsaccommodaties, vakantievilla's en last minutes.
​Zie voor onze last minutes aanbiedingen: www.lastminutevakantiehuizen.com

 

Betrouwbaarheid

U boekt uw accommodatie via onze website alleen maar bij betrouwbare huizenaanbieders.
Zie ook huren met zekerheid.

Hoe en wanneer zijn jullie bereikbaar?

Wij zijn 24 uur per dag via e mail bereikbaar. Onze contactgegevens vindt u op de contact pagina.

Hoe groot is jullie aanbod vakantiewoningen, villa's en overige accommodaties?

Op deze website vindt u ongeveer 20.000 huisdiervriendelijke 80.000 vakantiewoningen, villa's en appartementen. Hiervan bevinden zich er ongeveer een 2.000 in Nederland. Ons aanbod bestaat uit vakantieboerderijen, kastelen, landhuizen, villa's, grote vakantiehuizen, luxe vakantiewoningen, groepsaccommodaties, appartementen en chalets.

Is de beschikbaarheid van de accommodaties op jullie website altijd actueel?

De beschikbaarheid van de accommodaties met huisdier is altijd actueel.
Enkele keren per dag wordt de beschikbaarheid van de woningen door onze aanbieders bijgewerkt.
Tijdens lastminute periodes kan het echter voorkomen dat een woning net niet meer vrij blijkt te zijn.
 

Hoe zoek ik een vakantiewoning, villa of appartement waar huisdieren zijn toegestaan?

Het zoeken van een vakantiewoning, groepsaccommodatie of villa via onze websites is heel eenvoudig.
U kiest het land, het aantal personen, de aankomstdatum en de vertrekdatum en krijgt direct een actueel overzicht van alle beschikbare accommodaties.
U kunt vervolgens verder selecteren/verfijnen en de zoekresultaten sorteren op bijvoorbeeld de prijs of het aantal sterren. U kunt bij ons vakantiehuizen huren vanaf 1 huisdier tot soms wel 8 huisdieren toegestaan!

Tellen baby's ook mee voor de bepaling van het aantal personen?

Baby's tellen altijd mee voor de bepaling van het aantal personen. Bij sommige huizen mag het maximale aantal personen met 1 baby overschreden worden. Informeert u vooraf naar de voorwaarden en mogelijkheden.

Wordt de vakantiewoning of villa altijd schoongemaakt?

Bij de meeste accommodaties waar huisdieren zijn toegestaan, is de eindschoonmaak verplicht.
U betaalt dan voor deze schoonmaak het bedrag dat u in het kostenoverzicht van de betreffende accommodatie kunt terugvinden.

Moet je altijd borg betalen en wanneer krijg je de borg weer terug?

Indien u een accommodatie huurt, moet er vrijwel altijd borg betaald worden.
​Deze borg krijgt u, indien u de accommodatie zonder schade achterlaat, achteraf terug.

Is het verstandig ook een reisverzekering af te sluiten?

Indien u geen doorlopende reisverzekering hebt lopen, is het in de meeste gevallen verstandig om een reisverzekering af te sluiten en/of annuleringsverzekering. Denk ook om een goede aansprakelijkheidsverzekering.

Voor duidelijke informatie over reisverzekeringen en annuleringsverzekeringen, zie onze website www.reisverzekering-en-annuleringsverzekering.nl

Zijn er ook vakantieverblijven die geschikt zijn voor senioren?

Een aanzienlijk gedeelte van onze accommodaties is in het bijzonder geschikt voor senioren. Vraag ons eventueel om advies welke accommodaties voor senioren geschikt zijn.

Hebben jullie ook accommodaties voor mindervaliden?

Wij hebben een groot aanbod aangepaste accommodaties. Op onze website kunt u selecteren op aangepaste accommodaties voor mindervaliden. Bij de kenmerken van iedere aangepaste accommodatie staat precies omschreven wat de aanpassingen zijn. Hebt u vragen over deze aanpassingen, stel uw vragen gerust.

Wat gebeurt er als ik via deze website een vakantiewoning, villa of groepsaccommodatie heb geboekt?

U krijgt per ommegaande van de betreffende aanbieder per e-mail een bevestiging van de huurovereenkomst met de factuur en de algemene voorwaarden. Als de aankomstdag niet binnen 6 weken valt, hebt u de mogelijkheid om binnen 3 tot 4 dagen na de boeking een aanbetaling te doen van 30%, 40% of 50% van de reissom.
Het resterende bedrag dient uiterlijk 6 weken vóór de aankomstdag betaald te worden. 

Wanneer ontvang ik het volledige adres van de door u geboekte vakantiewoning?

De betreffende aanbieder verstrekt het volledige adres nadat u de gehele reissom hebt voldaan.
U ontvangt dan ook de contactgegevens van de huiseigenaar.

Hoe ontvang ik de sleutels van de door mij geboekte accommodatie?

Nadat u de reissom heeft voldaan, ontvangt u bericht hoe en waar u de sleutels ontvangt. Meestal krijgt u de sleutels uitgereikt bij aankomst bij de accommodatie maar het kan ook zijn dat u de sleutels op een andere manier persoonlijk overhandigd krijgt. U krijgt daar altijd vooraf duidelijke informatie over.

Als de huur exclusief gas, water en licht is, hoe werkt het dan?

Als de huurprijs exclusief de kosten voor het verbruik van gas, water en elektriciteit is, wordt meestal bij uw aankomst en vertrek door de huiseigenaar de meterstand opgenomen. 
U betaalt dan op de vertrekdag de verschuldigde kosten aan de huiseigenaar.
Het komt echter ook voor dat de huiseigenaar een vast bedrag (per nacht) heeft vastgesteld voor het verbruik van gas, water en elektriciteit. In het overzicht met de bijkomende kosten staat vermeld of u de verbruikskosten vooraf aan de aanbieder of ter plaatse aan de huiseigenaar moet betalen.

Kan ik een door mij gemaakte boeking nog aanpassen of annuleren?

Een boeking kan meestal nog wel aangepast worden. Als de nieuwe gewenste aankomst- en/of vertrekdag nog beschikbaar is, kunt u meestal nog een omboeking maken.
Indien de samenstelling van de groep reizigers verandert, kan de huurovereenkomst meestal eenvoudig aangepast worden.
Wanneer u al hebt (aan)betaald en u de boeking onverhoopt moet annuleren, zijn er in bijna alle gevallen annuleringskosten verschuldigd.
Dit soort zaken staan altijd duidelijk omschreven in de algemene voorwaarden van de aanbieder.
Het is in de meeste gevallen verstandig om een annuleringsverzekering af te sluiten.
U krijgt dan bij bepaalde dringende annuleringsredenen meestal de annuleringskosten terug.

Zie www.reisverzekering-en-annuleringsverzekering.nl.